Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Welkom
  • Onze school
    • Missie
    • Identiteit
    • Visie
    • Onderwijsaanbod
    • Team SWS de Zoutkamperril
    • Leerlingenraad
  • informatie
    • Schoolplan en Schoolgids
    • Zicht op ontwikkeling
    • Onze schooltijden
    • Gymnastiek
    • Protocollen
  • Ouders
    • Aanmelden nieuwe leerlingen
    • Medezeggenschapsraad
    • Identiteitscommissie
    • Ouderraad
    • Ouderbijdrage
  • Contact
    • Contactggevens school
    • Contactgegevens bestuur
Samenwerkings School
Onderwijsaanbod
Sociaal Emotionele Ontwikkeling
Toren-, en Praktijkklas

Zicht op ontwikkeling

Gedurende de hele schoolloopbaan wordt de ontwikkeling van uw kind bijgehouden. Wij volgen de ontwikkeling van uw kind door middel van observaties en toetsen. In het midden en aan het einde van groep 1 worden de Cito-toetsen rekenen en taalontwikkeling afgenomen. In groep 2 worden ordenen, begrippen en taalontwikkeling getoetst.

Voor groep 3 tot en met 8 maakt de Zoutkamperril gebruik van twee soorten toetsen: de methode gebonden toetsen en de niet-methode gebonden toetsen. De methode gebonden toetsen horen bij de taal-, lees- of rekenmethode. Deze worden afgenomen na afsluiting van een nieuw blok leerstof. De niet-methode gebonden toetsen (Cito-toetsen) worden twee keer per jaar afgenomen, meestal in januari en in mei.

Deze toetsen hebben betrekking op de ontwikkeling van uw kind op het terrein van taal en spelling, begrijpend en technisch lezen en rekenen en wiskunde. Alle individuele en groepsresultaten worden vastgelegd in ons leerlingvolgsysteem (ParnasSys).

Bij de leerlingen van groep 1 en 2 worden de Cito-toetsen taal en rekenen voor kleuters afgenomen. Groep 2 wordt daarnaast getoetst of geletterd bewustzijn en fonetisch bewustzijn.

Na iedere toetsperiode worden de groeps- en individuele leerresultaten van alle leerlingen geanalyseerd en besproken met de leerkrachten, de interne begeleider en de directeur. Waar de toetsresultaten daar aanleiding toe geven kan de aanpak in de groep of ten aanzien van een individuele leerling aangepast worden. Op die manier kan zoveel mogelijk maatwerk (passend onderwijs) geleverd worden aan de groepen en de leerlingen. Soms kan het zijn dat de resultaten aanleiding geven voor nader onderzoek. De uitkomsten van de groeps- en leerlingenbesprekingen worden ook vastgelegd in ParnasSys. Mochten er aanpassingen in het werk of nader onderzoek nodig zijn dan wordt u daarover als ouders altijd van tevoren geïnformeerd.

Alle kinderen krijgen twee keer per jaar, in februari en juni, een rapport mee naar huis. In dit rapport worden ook de resultaten van de Cito-toetsen vermeld. De ontwikkeling van uw kind en het rapport wordt aansluitend met u besproken in oudergesprekken (de zogenaamde 10-minuten gesprekken). Alle gegevens van uw kind worden opgeslagen in een digitaal leerlingendossier. Dit digitale dossier gaat met iedere leerling mee naar elke volgende groep op school.

Het spreekt voor zich dat u ook op andere momenten in het jaar altijd een afspraak voor een gesprek over de voortgang en/of ontwikkeling van uw kind kunt maken met de groepsleerkracht.

 

 

 

.


Snel naar

Aanmelden

Schoolplan en -gids

Vakantieplanning

Activiteiten

Contact

Hendrik Doornbosweg 2a,
9974 PE Zoutkamp

0595-402614
zoutkamperril@vcpong.nl
Directeur: Wendy Wieringa

Wendy Wieringa
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools